E-handelsinspiration med Improove, SAlesforce & OSF COMMERCE

Salesforce-Einstein.jpg

Salesforce Einstein, AI out-of-the-box

I takt med att kunder och besökare blir allt mer otåliga i sitt köpbeteende blir relevans ett allt viktigare fokus på ehandelssajter. Kunder tillbringar bara en kort stund på sajten och då är det kritiskt att presentera så relevant information som möjligt. Att snabbt filtrera bort det som är irrellevant och snabbt visa ut de 10-20 produkter som är rätt för just denna besökare. 

Salesforce Commerce Cloud erbjuder genom Einstein som standardfunktion möjligheten att: 

  • Visa kundunika produktrekommendationer på startsidan
  • Visa kundunika produktrekommendationer på produktsidan
  • Kundunika sorteringar i produktlistan och sökresultatet

Vidare arbetar Salesforce fokuserat med att integrera Einstein AI mellan sina mål. Inom e-handel är detta t.ex. relevant för integration mellan Salesforce Marketing Cloud och Salesforce Commerce Cloud. 


Agenda

·      08:30 Registrering och frukost

·      09.00 Välkommen och introduktion: Per-Mattias Nordkvist, Improove

·      09.30 Presentation: e-Commerce & AI, Salesforce

·      10.00 Paus

·      10.30 AI Case Studies: Rodebjer & IvyRevel

·      11.00 Case study: TBD

·      11.30 Avslutning

 

DATUM
Torsdagen den 19 oktober 2017.
TID
Start kl 8.30 med frukost, därefter följer inspirationsföreläsningar.
PLATS
Evenemanget kommer att äga rum på det Kungliga Myntkabinettet på Slottsbacken 6 i Gamla Stan, Stockholm. 
 


Om Improove
Improove har etablerat sig som en ledande leverantör och partner inom e-handel genom att fokusera på långsiktiga samarbeten med företag som vill satsa aktivt på och utveckla sin e-handel. Vi arbetar idag med allt från entreprenöriella och ägardrivna bolag till väletablerade börsnoterade bolag med kunder som Gymgrossisten, Urbanears, Swedol, Stenbolaget, Junkyard, Marshall headphones, Boomerang, Picadeli, Tylö m fl.

Om Salesforce
Salesforce Commerce Cloud(Tidigare Demandware) är den e-handelsplattform vars kunder växer snabbast. I genomsnitt växer SFCC's kunder med 30-40 procent per år. Flexibiliteten och snabbheten i plattformen passar perfekt för företag och varumärken som vill växa snabbt och som vill verka på flera marknader. Exempel på företag som använder Salesforce Commerce Cloud är Adidas, Lacoste, L’Oréal, Panasonic, Puma och Converse. Svenska företag som använder
Salesforce Commerce Cloud är  IvyRevel, Rodebjer, Paradox Interactive, Acnestudios, Peak Performance och Tiger of Sweden.