E-handelsinspiration med Improove & SAlesforce

Salesforce-Einstein.jpg

Varmt välkommen till vårt frukostseminarium den 11 oktober på Kungliga Myntkabinettet i Stockholm!


E-handeln har mognat, konkurrensen har hårdnat och det krävs att vi är mer sofistikerade nu för att lyckas. Vi samarbetar med unga influencers som reser jorden runt, vi vänder på alla stenar vi kan för att hitta kompetenta medarbetare och vi förhandlar med marknadsplatser och nätverk som förlänger vår räckvidd. Kort sagt, det är roligt att gå till jobbet just nu!

Genom att väva samman automatiserad marknadsföring, e-handel och kundtjänst får man en plattform som just nu är väldigt svår att konkurrera med om man är ett varumärke eller en retailer på en global marknad som måste växa snabbt.

Träffa Thomas Färnström från Zound Industries (Urbanears & Marshall headphones)  och få höra hur dem förutser framtiden för detaljhandeln och om deras molnstrategi (marknadsföring, e-handel och kundtjänst) som utformar de personliga kundresor som kommer att uppfylla kundernas förväntningar både nu och i framtiden,  och därmed skapa en mycket stark konkurrensfördel.

Ni får även träffa Jamie Merrick, Director of Industry Strategy & Insights hos Salesforce,  som kommer att presentera 2025 detaljhandels-scenarier och hur man engagerar sig med framtida kunder. Jamie kommer också att dela med sig av de senaste insikterna från det nyligen publicerade shopping indexet och "Shopper First" -rapporten.


AgendA

08:30  Registrering och frukost
09.00   Jamie Merrick 2025 retail scenarios: How to engage with the retail customer of the future
09.30   Inspirationsföreläsning från Improove, Per-Mattias Nordkvist
Vad har hänt sedan 2008? Vad är de stora utmaningarna fram till 2023?
10.00   Paus
10.30   Jamie Merrick Present key results from "Shopper First" & "Shopping index"
11.00   Thomas Färnström berättar varför Urbanears & Marshall Headphones valt Salesforce för sin fortsatta expansion av sin e-hanel, marknadsföring och kundtjänst. 
11.30   Avslutning

 

DATUM
Torsdagen den 11 oktober 2018
TID
Start kl 8.30 med frukost, därefter följer inspirationsföreläsningar.
PLATS
Evenemanget kommer att äga rum på det Kungliga Myntkabinettet på Slottsbacken 6 i Gamla Stan, Stockholm. 

Frågor
anton.enros@improove.se


Om Improove
Improove har etablerat sig som en ledande leverantör och partner inom e-handel genom att fokusera på långsiktiga samarbeten med företag som vill satsa aktivt på och utveckla sin e-handel. Vi arbetar idag med allt från entreprenöriella och ägardrivna bolag till väletablerade börsnoterade bolag med kunder som Gymgrossisten, Urbanears, Swedol, Stenbolaget, Junkyard, Marshall headphones, Boomerang, Picadeli, Tylö m fl.

Om Salesforce
Salesforce Commerce Cloud (Tidigare Demandware) är den e-handelsplattform vars kunder växer snabbast. I genomsnitt växer SFCC's kunder med 30-40 procent per år. Flexibiliteten och snabbheten i plattformen passar perfekt för företag och varumärken som vill växa snabbt och som vill verka på flera marknader. Exempel på företag som använder Salesforce Commerce Cloud är Adidas, Lacoste, L’Oréal, Panasonic, Puma och Converse. Svenska företag som använder
Salesforce Commerce Cloud är  IvyRevel, Rodebjer, Paradox Interactive, Acnestudios, Peak Performance och Tiger of Sweden.